09355542795 info@venkas.ir 9 صبح الی 9 شب

معرفی جامع برند های کفش اسپرت

این مقاله قصد دارد انواع برندهای کفش اسپرت رو به شما معرفی کند پس اگر کسی هستید که برند و کیفیت کفش هایتان برایتان مهم است این مقاله را از دست ندهید.

اهمیت انتخاب کفش

این مسئله بسیار واضح است که کفش ها در سلامت بدن ما نقش بسیار مهمی را اجرا می کنند به طوری که بعضی افراد هشت ساعت و بعضی دیگر نزدیک به شانزده ساعت کفش پوشیده‌اند. حالا تصور کنید این کفش مناسب پای شما نباشد در نتیجه آسیبات جدی به کمر، گردن، لگن، زانوها وارد میکند. حتما این جمله را شنیده‌اید که میگویند ” پا، قلب دوم شماست” این جمله اهمیت رسیدگی به پا و سلامتش را کامل برای ما بیان میکند. چراکه ما هر روز بلافاصله بعد از بیدار شدن از پاهایمان برای جا به جا شدن استفاده می کنیم و تا آخر شب نیز پاهای ما فعالیت های زیادی را انجام میدهند.

در عصر حاضر مُد و فشن اصلی جدایی ناپذیر از استایل های شخصی هر فردی شده اند. اینکه در هر موقعیت و با هر لباسی بتوانید کفشی مناسب به پا کنید مسئله مهمی است. هرچند بسیاری از افراد معتقد هستند که استایل خوب نمایانگر شخصیت انسان است، پس در صدد این هستند که یک استایل منحصر به فرد برای خود درست کنند و انتخاب کفش نیز تأثیر چشمگیری در شخصیت شما دارد. تولید کنندگان تمامی برندهای کفش اسپرت از این موضوع کاملاً آگاه هستند و هر روز در راستای بهبود ظاهر و کیفیت محصولات خود تلاش میکنند.

میتوان کیفیت را فدای مُد کرد؟

قطعاً هیچ فردی راحتی خود را فدای مُد نمی‌کند البته استثنائاتی هم وجود دارد که اینجا ما در مورد آنها بحث نمی‌کنیم. جنبه های بسیار زیادی برای خرید کفش مورد بررسی هستند اعم از راحتی، طراحی، دوام، زیبایی و برند کفش. در بعضی موارد تنها شناخت برند کافیست تا در مورد کیفیت نیز اطمینان حاصل کنیم اما در مواردی که برند کفش را نمی‌شناسیم انتخاب آن بسیار سخت است و در واقع ریسک بزرگی محسوب می‌شود. البته در مورد برندهای کفش اسپرت انتخاب راحت است چون برندهای نام آشنایی در این حوزه هستند.

تأثیرات کفش بر سلامتی

تحقیقات انجام شده نشان می دهد از بین هر ۱۰ نفر، ۹ نفر با درد و مشکلات پا درگیر هستند این موضوع تأثیر مستقیم کفش را نشان می‌دهد. اگر کفشی که به پا دارید مناسب ورزش نباشد، یا مناسب مهمانی یا محل کار شما نباشد فشارهای زیادی بر پنجه پا، پاشنه پا ، قوزک و مفاصل وارد میکند حتی باعث درد و یا جراحت در ناحیه لگن، گردن، کمر می‌شود. و اتفاق تلخ دیگری که ممکن است رخ دهد این است که باعث تأثیر منفی بر راه رفتن فرد و قوز پیدا کردن او می‌شود.

مشکلی مثل میخچه ناشی از یک انتخاب اشتباه است. دلیل پیدایش میخچه، فشار مستمر وارده از سمت کفش به پا است. شاید فکر کنید کفش گشاد باعث پیشگیری از این عارضه است اما در کفش گشاد نیز قسمت هایی از پا تحت فشار هستند. اما این بیماری در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود به علت پوشیدن کفش های پاشنه دار و نوک تیزی که تماماً پا را تحت فشار قرار می‌دهد.

یک انتخاب صحیح برای خرید کفش مناسب

اما یک کفش خوب که از سلامت جسم و روح ما محافظت کند چه ویژگی هایی را دارد؟ تقریباً تمامی برندهای کفش اسپرت سعی می‌کنند از بهترین مواد و لوازم برای ساخت کفش استفاده کنند. لایه میانی کفش بخش بسیار مهمی است چرا که با توجه به نوع فعالیت به کار می‌رود. از بین برندهای محبوب کفش اسپرت نایک و آدیداس لایه میانی کفش های خود را از جنس های ایوا (EVA) یا بوست (BOOST) یا تی‌پی‌یو (TPU) انتخاب می‌کنند. این جنس از لایه میانی باعث مقاوت حداکثری پا در برابر ضربه می‌شود و خستگی را در طول روز کاهش می دهد.

هنگام خرید کفش سعی کنید از برندهای معتبر و مراکز معتبر خرید کنید. بهترین زمان برای خرید کفش بعد از فعالیت های روزانه یا فعالیت های ورزشی است. معمولاً در ساعات انتهایی روز اندازه پا بزرگتر از زمان های دیگر است. در هنگام خرید کفش حتماً جوراب به پا داشته باشید. اگر قصد خرید کفش ورزشی دارد باید جوراب ورزشی پوشیده باشید و اگر قصد خرید کفش برای فعالیت های روزانه دارید، جورابی سبک و راحت به پا کنید.

تمام این ها نکاتی بود که شما را متوجه اهمیت سلامت پا و در ادامه اهمیت کفشی که می‌خرید بکند. اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید سعی کنید نکاتی که گفته شد را رعایت کنید و حدالامکان از معروف ترین برندهای کفش اسپرت خرید کنید چرا که این برندها سال ها بر روی کیفیت محصولات خود کار کرده اند و کیفیت خوبی را تجربه خواهید کرد.

 

معرفی برندهای کفش اسپرت

از اواخر قرن ۱۹۰۰ برندهای کفش اسپرت مختلفی سربرآوردند و شروع به فعالیت کردند در طی این سال ها همه ی برندها تغییرات زیادی کردند و البته این تغییرات در جهت بهبود کیفیت شان بوده است. اصل مهم برای تمامی شرکت های تولید کفش رضایت مشتری بوده است. تا جایی که بعضی از این برندها با مشتری رابطه بسیار صمیمی و نزدیکی داشتند و نظرات مشتریان خود را بعد از چندین بار استفاده می شنیدند و همین نظرات باعث بهبود عملکرد ایشان می شد.

بعضی از برندهای کفش اسپرت آناتومی پای بسیاری از افراد را تحت آزمایش های مختلف قرار دادند و از نظر پزشکان و متخصصان برای بالا بردن کیفیت محصولشان استفاده کردند. با این حال بعضی از برندها افت و خیزهایی داشته اند که امروز داستان معروف ترین برند های کفش اسپرت را با یکدیگر بررسی می کنیم.

نایک، کفشی که دنیا را فتح کرد

اگر پای صحبت بسیاری از انسان های اطرافمان بنشینیم متوجه می شویم که تمام آنها ایده هایی را داشته اند که می توانست دنیا را تغییر دهد اما هیچ گاه دنبال آن نرفتند. فیل نایت که در ادامه بیشتر با او آشنا می شویم می گوید: « چه بخواهیم چه نخواهیم، زندگی یک بازی است. هر کسی که این حقیقت را انکار کرده و از بازی کردن خودداری کند، روی سکوی تماشاگران می‌نشیند و محکوم به تماشای بازی بقیه است. این چیزی بود که من واقعا آن را نمی‌خواستم.»

 

 

تولد برند نایک با پدری ۶۲ ساله

نایک یکی از معروف ترین برندهای کفش اسپرت است. شعار این شرکت « just Do It» یعنی « فقط انجامش بده» است. بنیان گزاران این برند معروف، یک مربی و شاگردش بودند! بیل بُوِرمن مربی تیم فوتبال دانشگاه بود و بعد از ۳۸ سال از مربی گری کناره گیری کرد و شروع به تولید کفش هایی استاندارد برای بازیکنان کرد. جالب است که بدانید بیل زمانی که شروع به این کار کرد ۶۲ سال سن داشت! (قابل توجه کسانی که می گویند برای شروع یک کسب و کار پیر شده اند)

در اواخر دهه ۱۹۵۰ کفش هایی که بازیکنان فوتبال یا دوندگان دو میدانی از آن استفاده میکردند، از چرم و آهن تشکیل شده بود. این کفش ها وزن زیادی داشت و از سرعت دونده کم میکرد و انرژی بیشتری از او می گرفت. بیل که از این مشکل آگاه بود نامه های زیادی به شرکت های تولید کفش نوشت و به آنها گفت که هر کفشی باید سه ویژگی اصلی داشته باشد یعنی: سبک، نرم و بادوام باشد. او ایده هایی برای حل این مسئله به آنها داد، اما هیچ کدام از آنها پیشنهاد های او را قبول نکردند.

بیل تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و اولین کفش با معیارهای خودش را طراحی کرد. او آن کفش را برای فیل نایت که از شاگردانش بود فرستاد. نایت از آن کفش ها برای تمرینات ورزشی استفاده میکرد یکی از هم تیمی های او کفش هایش را دید و آن را امتحان کرد و به قدری از آن کفش ها خوشش آمد که حاضر نشد آن کفش را به نایت برگرداند. او با همان کفش ها در مسابقات دوی ۴۰۰ متر المپیک سال ۱۹۶۰ شرکت کرد و توانست برنده‌ی مدال طلا شود.

 

همکاری ژاپن و آمریکا در حین جنگ !

بیل نامه ای به شرکت پورتلند ژاپن نوشت و از آنها درخواست همکاری کرد. او در نامه ی خود نوشت: بیشتر کفش ‌سازان آمریکایی علاقه‌ای به ایده‌های من برای ساختن کفش ندارند. در حال حاضر کفش‌های آلمانی بهترین کفش‌های موجود در بازار هستند اما آن‌ها هم لایه‌ی زیرین مناسبی ندارند. من معتقدم که کفش‌های من بهترین کفش‌های موجود در دنیا هستند و به دنبال شخصی هستم که در ساختن آن‌ها با من همکاری کند. و این شروع اتفاقات بزرگ بود. از همین جا بود که شراکت تجاری بیل بُوِرمن و فیل نایت شروع شد.

دلایل موفقیت برند نایک

ارزش شرکت نایک در سال ۲۰۱۲- ۲۴۰ میلیارد دلار اعلام شد. و حالا در سال ۲۰۲۱ یکی از محبوب ترین برندهای کفش اسپرت، برند نایک است. کفش هایی که در کارخانه نایک ساخته می شوند همگی برگرفته شده از ایده های جدید هستند. چون بزرگ ترین نقطه قوت برند نایک اهمیت دادن به ایده های جدید بود !

مهم نبود این ایده را چه کسی میدهد مسئول کنترل فنی یا کارگر بسته بندی ها. هر ایده‌ای که قابلیت اجرا شدن را داشت با ارزش بود و به مدیر عامل و سپس به کارخانه منتقل می شد. نکته دیگری که باعث موفقیت برند نایک شد این بود که این برند به نظرات مشتریان خود اهمیت زیادی می داد.

جف جانسون اولین کارمند شرکت نایکی بود او برای مشتریان نامه می فرستاد و نظراتشان را در مورد کفش ها میپرسید. او با مشتریان مانند یک دوست رفتار میکرد و نظرات آنها را جدی میگرفت و سپس به کارخانه منتقل می کرد. این رفتار جف جانسون که کارمندی بیش نبود باعث شد نایکی محصولی درجه یک تولید کند و مهم تر از آن یک رابطه صمیمی بین مشتری ها و برند نایک شکل گرفت.

انواع مدل های کفش نایک

نایکی در حین اینکه جزو معروف ترین برندهای کفش اسپرت است از تنوع بالایی نیز برخوردار است. هر سن و هر جنسیتی که دارید قطعاً نایک می تواند نظر شما را جلب کند.

ویژگی های اصلی کفش مناسب:

  • به پنجه، پاشنه و شکل پا فشاری وارد نشود
  • محافظ پا در برابر عوامل بیرونی(سرما،گرما و سطح زمین)
  • سبک و انعطاف پذیر باشد به طوری که در درازمدت پا را دچار خستگی و آسیب ناشی از فشار وارده از سمت زمین نکند.
  • دارای کفی مناسب نسبت به انحنای پا
  • استفاده از الیاف طبیعی
  • ایجاد تهویه هوا و جلوگیری از رشد باکتری

کفش نایک ایرمکس

اگر پیاده روی های طولانی دارید و اگر قصد کاهش وزن را دارید و باید همراه با کفش ورزش کنید Air Max برای شما طراحی شده است. این مدل از فشار وارده حین فرودهای تکراری محافظت می کند.

کفی این کفش و رویه بیرونی آن بسیار هوشمندانه و در عین حال زیبا طراحی شده، مواد میانی کمتری به کار رفته اما کیسه های هوا با حجم بیشتر برای وزن کمتر کفش استفاده شده اند.

وجود جریان هوا در داخل کفش های Air Max تهویه هوای مناسبی است و نیز از رشد باکتری ها و قارچ ها داخل کفش جلوگیری می کند. این مدل بسیار سبک وزن است و هنگام برخورد های متعدد پا به زمین از ماهیچه ها، تاندون ها محافظت می کند و حالت ارتعاشی آن به شما اجازه می دهد ساعت ها پیاده روی کنید بدون اینکه هیچ دردی در ناحیه پا و کمرتان احساس کنید.

کفش نایک ایرجردن

ایرجردن یکی از محبوب ترین برندهای کفش اسپرت در دنیاست چرا که با همکاری نایک و مایکل جردن خلق شد. جالب است بدانید مایکل جردن زمانی که این مدل کفش را در مسابقه بسکتبال پوشید انجمن ملی بسکتبال آمریکا استفاده از این کفش را ممنوع کرد.

آن کتونی ها دارای رنگ هایی بود که خلاف آیین نامه بازی بود. اما به هر حال مایکل جردن آن کفش را در بازی پوشید و به ازای هر بازی ۵۰۰۰ دلار جریمه شد. اما بعد از آن استقبال بی نظیری از این مدل کفش شد که کمپانی نایک با کمال میل جریمه مایکل را پرداخت کرد.

از نظر ساختاری، مدل ایر جردن خاصیت کشسانی بالایی دارد. از قسمت جلویی تا انتهایی کفش ما شاهد حالت کشسانی هستیم این خاصیت باعث عملکرد بهتر کفش هم در سالن و هم در خارج از سالن می شود.

سوراخ های تعبیه شده در قسمت رویه کفش امکانات زیادی برای تهویه مناسب کفش ایجاد می کند. همچنین زبانه این کفش نیز خودش به تهویه هرچه بهتر هوا در کفش کمک می کند.

 

راهنمای خرید کفش نایک اصل

برندهای کفش اسپرت معروف مانند نایک، آدیداس و غیره به علت کیفیت بالایی که دارند، قیمت بالایی نیز دارند از این رو اکثر افراد نمی توانند کفش های اسپرت گران قیمت به پا کنند. راه حل این مشکل این بود که یک سری کمپانی ها زیر نظر برند اصلی شروع به فعالیت کردند و محصولاتی با ظاهری شبیه کفش اصل اما با کیفیت پایین تر عرضه کردند که به این محصولات « های کپی » گفته می شود.

نکات کلیدی در هنگام خرید کفش نایکی اصل

در هنگام خرید دقت کنید که کفشتان جعبه داشته باشد! چون اکثر کفش های تقلبی بدون جعبه هستند و در یک پلاستیک به شما تحویل داده می شوند.

حتما قبل از خرید برای چند دقیقه ای کفش را به پا کنید. اگر کفش تقلبی باشد جنس کفی به کار رفته شده پلاستیکی، سفت و بی کیفیت است.

گاهی اوقات نوشته های روی کفش دارای غلط املایی هستند که این موضوع نشانه واضحی از تقلبی بودن کفش است.

یک جفت کفش اصل نایک دارای یک شماره SKU است که داخل زبانه کفش حک شده است. این شماره را با شماره ی روی جعبه تطابق دهید اگر یکی نبود قطعا کفش شما تقلبی است.

برای خرید اینترنتی به نظرات منفی دقت بیشتری کنید. اما دقت کنید که اکثر سایت ها فقط نظرات مثبت را نمایش می دهند پس از سایتی خرید کنید که مهلت مرجوعی داشته باشد. در این صورت شما می توانید بعد از اینکه کفش را چک کردید و از تقلبی بودن آن مطمئن شدید ، با خیال راحت آن را مرجوع کنید.

آدیداس، دو برادر و یک برند

آدیداس ادعا میکند یکی از برندهای کفش اسپرت است که دنیای ورزشی را رهبری می کند! اما واقعاً اینطور است؟ شاید چیزی در مورد داستان دو برادر کفاش شنیده باشید که اکنون هر کدام از آنها صاحب برند بزرگی هستند. اما تا آخرین لحظه مرگشان در یک جدال و قهر عمیق بودند.

آشپزخانه‌ای که تبدیل به کارخانه شد

رادولف داسلر و آدی داسلر دو برادر آلمانی بودند که برای امرار معاش بهتر تصمیم گرفتند آشپزخانه‌ی خانه‌شان را تبدیل به کارگاه کفاشی کنند. در اوایل قرن بیستم آدی داسلر با استفاده از مواد پلاستیکی مثل تایر، کوله پشتی و کلاه های قدیمی در همان آشپزخانه معروف شروع به تولید کفش کرد.

خواهرش برای کمک به او پارچه هایی که قرار بود روی کفش قرار بگیرند را می‌برید و الگوهای کفش را هم برای آدی داسلر آماده میکرد. شاید جالب باشد که بدانید دمپایی رو فرشی از اولین محصولات کارگاه دو برادر داسلر بود.

رفته رفته با خلاقیت هایی که آدی داسلر به خرج میداد تقاضا برای این کفش ها بالا رفت و آنها کارخانه خود را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند.

قهرمانی در المپیک با کفش های آدیداس

دو سال بعد یعنی سال ۱۹۲۸ در المپیک آمسترداک ورزشکاران آلمانی از کفش های آلمانی یعنی کفش های ساخته شده توسط کارخانه‌ی این دو برادر استفاده کردند و همین موضوع کمک شایانی به دیده شدن و مشهور شدن این برند کرد. این روند معروفیت برند آدیداس با قهرمانی ورزشکاران المپیک رو به رشد بود تا اینکه جنگ جهانی دوم آغاز شد.

رادولف برادرِ آدی برای جنگ فراخوانده شد و کارخانه‌ی آنها نیز محلی برای تولید پوتین سربازان تبدیل شد. رادولف سال های زیادی جنگید و حتی یک سال هم به اسارت آمریکایی ها درآمد.

بعد از تمام شدن جنگ این دو برادر به دنبال مواد اولیه بودند و از چادرهای ارتشی و از قطعات تانک های آمریکایی استفاده میکردند. به دلیل وضعیت بد اقتصادی آنها مجبور بودند به کارکنان خود به جای دستمزد هیزم و نخ پرداخت کنند.

قهر دو برادر و تولد آدیداس

پس از گذشت چند سال بین این دو برادر یک مشاجره ی جدی صورت گرفت که تا زمان مرگشان هم حتی دلیل این مشاجره را فاش نکردند. از آن زمان به بعد دو برادر توافق کردند که هیچ کدام از برند Dassler برای کفش های خود استفاده نکنند. آدی نام برند خود را به adidas تغییر داد و برادر جنگ رفته نیز نام برند خود را puma گذاشت.

آدی نوآوری های زیادی را در کفش های خود به کار میبرد یکی از جذاب ترین اختراعاتی که در صنعت کفش آدیداس اتفاق افتاد و باعث دیده شدن جهانی آن شد این بود که کفش های مخصوص فوتبال را به گونه ای طراحی کرد که استوک های کف کفش قابل تعویض بودند.

تعویض کفش ها و برنده شدن تیم فوتبال

در فوتبال جام جهانی در مسابقه ای بین مجارستان و آلمان باران شدید گرفت و کفش های بازیکنان بسیار سنگین شده بودند. بین دو نیمه بازیکنان استوک کفش های خود را تعویض کردند و مدل مخصوص زمین گِلی استفاده کردند. و شاید همین موضوع بود که باعث پیروزی تیم آلمان در آن مسابقه شد!

از آن سال به بعد بازاریابی برای برند آدیداس نقش به سزایی را بازی کرد به طوری که این شرکت کفش های خود را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران قرار میداد تا آنها این کفش ها را در مسابقات بپوشند همین سیاست های بازاریابی موفق بود که آدیداس را به ابرقدرت صنعت کفش دنیا تبدیل کرد. که البته کیفیت آن را هم نباید نادیده گرفت.

در اواخر سال ۱۹۵۶ بود که کفش های آلمانی آدیداس وارد آمریکا شدند و توجه ورزشکاران را به خود جلب کرد و جالب اینجاست که ظهور برند نایک نیز در سال ۱۹۶۰ اتفاق افتاد !

مرگ مدیر عامل و سقوط آدیداس

در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ رقابت در حوزه برندهای کفش اسپرت به اوج خود رسید. آدی داسلر از دنیا رفت و در این زمان خانواده ی داسلر بر اثر ارث و میراث و تصاحب مدیریت این شرکت بزرگ به کشمکش افتادند. از میان برندهای کفش اسپرت، برندهای نایک و ریباک رقیبان تازه نفسی بودند که خیلی سریع میدان را به دست گرفتند.

ضربه سختی به آدیداس در کشور آمریکا وارد شد و فقط ۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد در حالی که نایک و ریباک بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار را گرفته بودند. اینجا بود که آدیداس در بین برندهای کفش اسپرت سقوط کرد و جایگاهش را به نایک و ریباک داد.

آدیداس یک بار دیگر تصمیم گرفت رهبر دنیای ورزشی شود

در همین سالها مدیریت جدید آدیداس سیاست هایی را برای نجات حتمی این برند انجام داد و دوباره خط تولید آدیداس شروع به کار کرد. آدیداس اسپانسر ورزشکاران محبوبی همچون کوبی برایانت و مایکل جوردن شد و همین کار باعث رونق این برند شد.

خط تولید تجهیزات ورزش های گلف و دوچرخه سواری راه افتاد و همین خریدها آدیداس را در رتبه دوم بعد از نایک در صنعت تجهیزات ورزشی قرار داد.

اکنون برند آدیداس اسپانسر تیم های فوتبال بزرگی مثل رئال مادرید، منچستر یونایتد، بایرن مونیخ و… است. همینطور بازیکنان معروفی همچون مسی، زیدان، کاکا، بکام برای تبلیغات این شرکت همکاری می کنند و همین سیاست ها بود که باعث موفقیتی دوباره برای آدیداس شد.

ویژگی های منحصر به فرد کفش آدیداس

آدیداس در برند خود همیشه خلاقیت و ابداع به خرج داده است و همین موضوع باعث محبوبیت او بوده است به طوری که در سال ۲۰۰۵ کفش هایی را طراحی کرد که در این کفش ها حسگر به کار رفته بود و وظیفه این حسگر تنظیم نرمی کف کفش بود.

فناوری کونتیننتال (Continental): یکی از بزرگترین مشکلات در هنگام دویدن، زمین خوردن به علت خیس بودن زمین است. آدیداس با یک ایده جالب این مشکل را رفع کرده است. وجود یک لایه پلاستیکی در زیره کفش باعث چسبندگی بیشتر کفش به سطح زمین می شود و دیگر زمین نمی خورید.

زیره کفش های آدیداس بسیار با کیفیت است، این زیره ها ضد سایش ، ضد لغزش ، مهارکننده شوک هستند.

نرم و راحت بودن یک کفش بسیار مهم است که آدیداس این موضوع را به خوبی درک کرده است. کفش های آدیداس سبک وزن هستند و مخصوص ساعت ها پیاده روی و کوهنوردی هستند.

رویه کفش های آدیداس به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی هوا در آن گردش می کند و پا خنک می ماند. خبر خوب اینکه اگر کفشتان کثیف شد به راحتی آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.

از کارخانه تا خانه

آدیداس سعی کرده است همیشه متفاوت عمل کند. اکثر کارخانه های تولید برندهای کفش اسپرت از روش گرمای زیاد برای ساخت کفش های خود استفاده می کنند. اما آدیداس از روش مدرن Cold Cement یا سرمای زیاد بهره گرفته. این روش کمک بزرگی به کنار هم قرار گرفتن پلاستیک سبک وزن، فوم و مواد مِش در رویه و زیره کفش میکند.

زمانی که رویه دوام لازم را پیدا کرد، زیره با پوششی از پرایمر و چسب به رویه متصل می شود و داخل دستگاه پرس قرار می گیرند. دستگاه در طی سه مرحله پرس را انجام می دهد. مرحله اول پرس عمودی. مرحله دوم پرس قسمتی از کفش که انگشتان و پاشنه را در برمیگیرد. مرحله سوم پرس قسمت کناری کفش این مرحله مهم ترین قسمت پرس است زیرا باعث تماس کامل بین زیره و رویه می شود.

حالا کفش ورزشی شما آماده است، البته قبل از اینکه بسته بندی شود توسط واحد کنترل کیفیت چک می شود. این کار برای احتمال وجود رشته‌ نخ های شل و همچنین تمیزکاری و در نهایت بسته‌بندی است.

 

 

پوما، یوزپلنگ طلایی

زمانی که دو برادر از یکدیگر جدا شدند هر کدام به سمت هدف خود رفتند. آدولف شرکت آدیداس را بنیان گذاری کرد. رادولف هم برند خود را راه اندازی کرد. جالب است بدانید که نام این برند در ابتدا «رودا» بود اما در زبان آلمانی این اسم تلفظ سختی داشت، بنابراین رادولف نام برند خود را از «پوما» الهام گرفت. پوما یک نژاد از یوزپلنگ است و سرعت زیادش باعث شهرت او شده است.

 

پوما و تبلیغات هوشمندانه

لوگوی پوما نشان دهنده ی چابکی، سرعت، قدرت و خلاقیت بود. پوما در مسابقات جام جهانی و المپیک های مختلف حامی ورزشکاران بود و لباس و کفش آنان را تولید میکرد و همین موضوع باعث رشد او شد. در ادامه پوما حامی مالی مجموعه انیمیشن های سال ۲۰۰۲ شد و پیراهن ها و لباس های ورزشی کاراکتر ها برند پوما را داشتند.

این برند هر روز در تلاش بود راهکار هایی را به دست بیاورد تا بتواند عملکرد بازیکنان و ورزشکاران با پوشیدن کفش ها بهبود یابد. در سال ۱۹۶۰ از تکنولوژی حرارت بالا در تولید کفش ها استفاده کرد. این موضوع عملکرد ورزشکاران را هنگام دویدن بهبود داد. پِله بازیکن معروف فوتبال در مسابقات جام جهانی ۱۹۶۲ کفش های پوما را به پا داشت. موفقیت او در مسابقات بعدی و پوشیدن کفش پوما باعث شد او به یکی از چهره های این برند تبدیل شود.

یک معلم مُد ژاپنی برای خط تولید کتانی های گران پوما با او همکاری کرد.

ریحانا خواننده، بازیگر و مدل معروف آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر خلاقیت برند پوشاک زنانه برند پوما انتخاب شد.

فعالیت های تازه و گسترش برند

پوما همچنین در زمینه‌ی تولید لباس و تجهیزات شروع به فعالیت کرد. پوما تولید کننده‌ی اصلی کفش های رالی و لباس های اتومبیلرانی شد. برای مسابقه های فرمول یک و ناسکار این تجهیزات را تولید میکردند.

قدم بزرگ دیگری که پوما برداشت شراکت با شرکت های فراری، دوکاتی و بی ام و بود! این برند کفش های پوما-فراری و پوما-دوکاتی و پوما-بی ام و را تولید کرد. تصمیمات جسورانه برند پوما باعث شهرت و گسترش او شد.

پوما و تأثیر آن بر محیط زیست

موضوع جالبی که در مورد این برند وجود دارد این است که گروه زیست محیطی صلح سبز تا سال ۲۰۲۰ تایید کرده بودند که تمامی محصولات پوما به دور از مواد شیمیایی خطرناکی است که به محیط زیست آسیب می زند و این برند محبوبیت خاصی بین دوستداران محیط زیست پیدا کرد.

تکنولوژی های موجود در برند پوما

پوما یکی از نام آشناترین برندهای کفش اسپرت است. پس باید کفش هایی را طراحی کند که کیفیت بسیار زیادی داشته باشد. استفاده از تکنولوژی های روز به نحوی که او در این مسیر منحصر به فرد شود کار مشکلی است چرا که رقیب های دیگری مثل آدیداس و نایک نیز در این زمینه هر لحظه در حال سبقت گرفتن هستند.

رویه گفش

پوما در بخش رویه سعی کرده بهترین خود را به نمایش بگذارد. جنس رویه می تواند از پارچه مش، مواد مصنوعی و یا میکروفایبر باشد. جنس رویه به دلیل گردش هوا و مدیریت رطوبت بسیار مهم است. بسیاری از کفش های پوما از پارچه هایی استفاده شده اند که قابلیت عبور هوا را دارند.

زیره کفش

اگر زیره کفش مناسب باشد قابلیت این را دارد که هیچگونه آبی در آن نفوذ نکند. استفاده از بالشتک هایی در کف کفش باعث می شود تا احساس راحتی کنید. همچنین از ساییده شده کفش جلوگیری می کند و پا را در برابر ضربات ناگهانی محافظت می کند. ناهمواری هایی که به شکل بسیار زیبایی در زیره کفش طراحی شده اند از زمین خوردن شما هنگام دویدن جلوگیری می کند.

وزن کفش

یکی از نکاتی که هنگام خرید از برندهای کفش اسپرت باید مدنظر داشته باشیم این است که تنها به ظاهر و زیبایی کفش توجه نکنید. وزن کفش اهمیت بسیار زیادی در سلامت پای شما دارد. بسیاری از ورزشکاران یا کسانی که در روز پیاده روی طولانی مدت دارند به دنبال کفش های سبک هستند. چرا که این نوع کفش ها به پا فشار نمی آورند.

اما مثل تمام موارد دیگر این نکته برای همه صادق نیست و کفش سبک همیشه و برای همه خوب نیست. باید به دنبال کفشی باشید که اندازه و وزنی دقیقا متناسب با شما را داشته باشد. کفش های پوما طوری طراحی شده اند که قالب و کفی آن پشتیبانی خوبی از پای شما می کنند. کفش های سبک معمولا نمی توانند پشتیبانی خوبی را هنگام دویدن از پاهای شما انجام دهند.

 

 

ریباک، غزال آفریقایی

ریباک یا ریبوک در سال ۱۸۹۰ در میان برندهای کفش اسپرت دیگر تأسیس شد. پیدایش این برند خیلی شبیه به برند نایک بود چرا که این برند هم در صدد حل یک مشکل شروع به کار کرد و این مشکل هم « کمک به تندتر دویدن ورزشکاران » بود. جوزف ویلیام سال ها به این موضوع فکر میکرد و بررسی هایی انجام میداد که چگونه میتواند با درست کردن یک کفش خوب کمک کند سرعت ورزشکاران زیادتر شود. همین فکر باعث تولید کفش هایی شد که در کف آن میخ های کوچکی به کار میرفت.

ریباک و کفش هایی مخصوص بانوان

جالب است بدانید که برند ریبوک بسیار به سلامت بانوان اهمیت میداد و اولین کفش ورزشی قهرمانی ای که تولید کرد منحصرا برای زنان بود. همین موضوع بسیار او را پر طرفدار کرد. این کفش ها به عنوان مدل آزاد یا freestyle معرفی شدند که برای ورزش های هوازی، ایروبیک آماده شده بودند.

این کفش ها باعث تقویت حضور زنان در ورزش شد. در عین کیفیت و کارایی ظاهر بسیار زیبا و خوش طرحی نیز داشت و حتی مورد استقبال عموم مردم برای استفاده ی روزانه قرار گرفت. این کفش یک فروش انفجاری پیدا کرد و در سطح جهانی با دیگر برند ها رقابت کرد.

تضمین سلامتی و توانبخشی

یک مربی تناسب اندام که از درد زانو رنج میبرد شروع به استفاده از کفش های ریبوک مدل ریبوک استپ کرد و این کفش ها کمک زیادی به توانبخشی زانوهای او کرد. ریبوک یک مذاکره با دانشمندان علم بیومکانیکی انجام داد و آنها کفش های استپ ایروبیک را تحت آزمایش قرار دادند و متوجه شدند این مدل کفش های بسیار راحت روشی معتبر و کارآمد برای تمرینات قلبی و عروقی است. این اتفاق انقلاب تازه ای در برند ریبوک به پا کرد و ریبوک تولیدات خود را در سطح ملی افزایش داد.

صعود و کمی بعد سقوط ریباک

زمانی که کفش فری استایل به بازار عرضه شد و در تمامی سنین قابل استفاده بود فروش انفجاری اتفاق افتاد. در سال ۱۹۸۶ میزان فروش ریباک به ۹۱۹ میلیون دلار رسید. و در سال بعد به ۴ میلیارد دلار و در چهار سال بعد به ۷ میلیارد رسید این زمانی بود که ریباک از رقیب اصلی خود یعنی «نایک» پیشی گرفت.

در این زمان نایک با یک استراتژی جدید در تبلیغات و استفاده از ستاره های ورزشی گران قیمت توانست جایگاه قبلی خود را به دست آورد، و ناگهان برند ریباک موقعیت خود را از دست داد. این اتفاق سهامداران ریباک را نگران کرد.

پیوستن ریباک به آدیداس

در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی یکی از برندهای کفش اسپرت به نام «آدیداس» برند تجاری ریباک را خریداری کرد. مدیران آدیداس علامت تجاری ریباک را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خط تولید این شرکت اضافه کردند.

ادغام آدیداس با ریبوک فصل جدیدی در تاریخ ریبوک بود. حضور این دو برند مطرح در کنار یکدیگر باعث بهبود تولید شد. چرا که با ایجاد ویژگی های مکمل در این دو برند به بازار گسترده تری دست پیدا کردند.

 

 

ونس، پادشاه کتونی

هرکسی که به استایل خود اهمیت می دهد و از برندهای کفش اسپرت خرید می کند برای یک بار هم که شده از کتونی های ونس در استایل خود استفاده کرده است.

برند ونس در سال ۱۹۶۶ تأسیس شد. کفش های ونس مدلی کلاسیک و ساده ای دارند از این رو طرفداران خاص خود را دارد. همچنین به دلیل راحتی در استفاده بسیار مورد توجه هستند.

شکل گیری برند ونس

شما هم زمانی که کودک بودید دوست نداشتید به مدرسه بروید؟ ارتباط این سوال با موضوع اصلی برندهای کفش اسپرت این است که «پل ون دورن» مثل خیلی از کودکان هیچ علاقه ای به مدرسه نداشت و در سال هشتم مدرسه را رها کرد.

مادر او مثل تمام مادران دیگر نگران آینده شغلی و تحصیلی او بود پس او را مجبور کرد در بزرگترین تولید کننده کفش کشورشان مشغول به کار شود. دو برادر دیگر پل هم چند سال بعد به او پیوستند.. این اتفاق نقطه عطفی شد که آنها به فکر تأسیس برند خود بیوفتند.

آنها سه مدل کتانی طراحی کردند در صبح اولین روز کاری، دوازده مشتری کفش های تولید شده روز اول را خریداری کردند و این موضوع نشان داد که این برند بسیار مستعد پیشرفت است.

 

متفاوت ترین برند کفش اسپرت

شرکت ونس محدود به تولید کتانی نیست چرا که اسنوبرد، کفش های خیابانی، اسکیت های این برند بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت. تا جایی که کارگاه هایی شروع به تولید کتانی های فیک ونس کردند.  این برند محبوب در حوزه پوشاک اسپرت نیز فعالیت خودش را آغاز کرد، محصولاتی چون تی‌شرت، هودی، شلوارهای جین، کلاه های اسپرت، جوراب و … را تولید کرد.

محبوبیت برند ونس در بین نسل جوان

یکی از جالب ترین روش های تبلیغاتی شرکت ونس حمایت از تیم های گشت و گذار، اسنوبرد، موتورسواری است. در سال ۱۹۹۴ کمپانی ونس شروع به ساختن اولین مجموعه برنامه ورزشی و اکشن در دنیا کرد که افتتاحیه آن با حمایت مالی قهرمانان سه گانه ورزش اسکیت سواری همراه بود.

این برنامه در ادامه گسترده تر شده و با عنوان سریال قهرمانان سه گانه ونس نامیده شد که رویدادهای ورزشی در رشته های اسکیت سواری، دوچرخه سواری بی ام ایکس، موج نوردی، تخته سواری روی موج، اسکی روی برف، موتورسواری صحرایی (موتور کراس)  و سوپر کراس ( موتور سواری در مسیر دارای موانع مصنوعی) را شامل می شد.

ویژگی هایی که کفش ونس را متمایز کرد

در ساخت کفش های ونس رنگ های بسیار زیبایی به کار رفته است. کتانی ونس را اغلب می توان بعد از کم رنگ شدن با استفاده از روش رنگرزی رنگ کرد، کاری که انجام آن با سایر کفش ها سخت است. با این کار شما می توانید صاحب یک کفش جدید شوید.

رویه کفش ونس از موادی عالی و با دوام ساخته شده. نوک پنجه کفش معمولاً با چرم و جیر تقویت می شود همین موضوع احتمال سایش را به شدت کم می کند. همچنین قسمت بالایی کفش، محکم ساخته شده است اگر زمانی این قسمت تحت فشار قرار گرفت جای نگرانی نیست.

ابتکار جالب در ساخت این کفش ها به کار بردن آستر در قسمت بالایی کفش است که این موضوع به خنک ماندن پا کمک می کند و رطوبت را از پا دور میکند.

یکی از دلایل محبوبیت کفش های ونس در بین اسکیت سواران این است که این کفش ها عرض گسترده تری دارند و فضای تماس بیشتری را با تخته اسکیت بورد ایجاد می کند و همین موضوع باعث چسبندگی بیشتر روی تخته می شود.

۵/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *